تغذیه و مکمل های غذایی (مشترکات انسان و گیاه)

نیاز به تغذیه و دریافت مواد غذایی مناسب از مشترکات انسان و گیاه است و ضامن سلامت ، رشد و نشاط میباشد.

در این مقاله به علت اهمیت استفاده از تغذیه برای گیاهان می پردازیم و در ادامه معمولترین تغذیه ها برای رشد گیاهان را معرفی خواهیم کرد.

در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: اهمیت و میزان نور مور نیاز گیاهان

گیاهان مانند انسان ها برای بقا و رشد نیاز به شرایط خاصی دارند

نیاز انسان و گیاه به نور، دمای مناسب و جریان هوا مشترکاتی است با تفاوت جزئی که در پیج اینستاگرم گل در خانه در قالب فیلم پست و اطلاع رسانی شده است.

اهمیت نیاز گیاهان به تغذیه

نیاز به تغذیه و دریافت مواد غذایی مناسب از مشترکات انسان و گیاه است و ضامن سلامت ، رشد و نشاط میباشد

امروزه شرایط غذایی ما انسان ها به گونه ای است که در کنار غذاهای معمول و روزمره نیاز به مکمل های غذایی داریم.

وقتی به داروخانه مراجعه میکنید بخش مهمی از چیدمان، داروهای مکمل است که انواع عناصر و مکمل های غذایی و ویتامین های ترکیبی یا به اصطلاح مولتی ویتامین ها را شامل می‌شود.

گیاهان همانند انسان ها به عناصر مکمل و مولتی ویتامین ها نیازمندند.

امروزه بخشی از چیدمان بازار های گل و گیاه ، مکمل های تغذیه با برندهای متنوع هستند. این تنوع روز به روز بیشتر می‌شود و لازمه آن مشاوره قبل از خرید و مصرف است.

در گذشته خاک و بستر گلدان تنها راه رساندن مواد غذایی به گیاه بود از این روی عموما بستر و خاک گلدان پس از مدت کوتاهی یا سالانه تعویض میشد تا خاک غنی جایگزین خاک فقیر شود.

این امر ممکن بود آسیب جدی به ریشه گیاه وارد کند یا رشد گیاه برای مدتی متوقف شود.

امروزه با وجود مکمل های غذایی چنانچه بستر زهکش مناسبی داشته باشد می‌توان با یک لایه برداری و استفاده از مکمل های غذایی در آبیاری از تنش ریشه و هزینه  و وقت اضافی برای تعویض کامل بستر جلوگیری کرد.شما میتوانید شیوه لایه برداری را در قالب فیلم در اینستاگرام گل در خانه مشاهده کنید.

معرفی انوع تغذیه متناسب با نوع گیاهان

معمول ترین تغذیه ها برای گیاهان آپارتمانی یعنی گیاهان کاکتوس و زینتی کودهایnpkهستند یا به اصطلاح کریستالون ها که از گذشته با مارک و برندهای مختلف در بازار موجود بوده و کود شیمیایی محسوب می‌شوند  این کودها با ترکیب متفاوت 20 20 20و 12 12 36 و امروزه با ترکیبات کودهای فسفاته و .... موجود است.

ولی امروزه تغذیه های طبیعی با کیفیت‌های متفاوت وارد بازار شده است.

جایگزین طبیعی npkها امروزه هیومیک ها هستند که نقش موثری در رفع تنش گیاه و رشد و پاجوش دهی دارند و مصرف عمومی دارند.

توصیه می‌شود هنگام خرید، هیومیک را لیبل دار از شرکت های معتبر تهیه کنید و به فرمول ترکیبی لیبل توجه کنید . هیومیک ها با توجه به ترکیب عناصر تغذیه متفاوت هستند.

به جز این عناصر ترکیبی که به اصطلاح تغذیه عمومی محسوب می‌شوند شما می‌توانید کودها و مواد مغذی را به صورت عناصر تفکیک شده تهیه کنید که فصل و موارد مصرف آنها متفاوت است و پیشنهاد می‌شود قبل از خرید و مصرف مشاوره بگیرید؛

مثلا مونو فسفات جهت استحکام ریشه ، پاجوش دهی و.... جلبک ، کودهای پتاس بالا و .... هر کدام موارد مصرف عمومی و خاص دارند.

ریز مغذی ها یا به اصطلاح کودهای میکرو نیز جایگاه مصرفی خود را دارند و برای گیاهان آپارتمانی به صورت ترکیبی و مجزا قابل مصرف هستند.

آمینو اسید، کودهای حاوی جلبک، کودهای افزایش غده و... هر کدام با برندهای متفاوت به صورت مجزا و ترکیبی در سلامت و رشد و شادابی گیاهان تاثیر گذارند.

شما میتوانید کودهای رشد عمومی و اختصاصی گیاهان را با مشاوره قبل از خرید از بخش فروشگاهی گل در خانه تهیه کنید.

توجه داشته باشید گیاهان همانند انسان ها، اگر تغذیه مورد نیاز را به موقع دریافت کنند در برابر بیماری‌ها و تنش محیط مقاوم خواهند بود و عمر مفید تری خواهند داشت

گل در خانه آماده ارائه انواع خدمات مربوط به گیاهان آپارتمانی

گل در خانه در فضای مجازی

 قم، میدان مفید،بلوار شهید کریمی، نبش کوچه 2

02532900279

09017172257