هاورتیا کاکتوس و تنوع واریته آنها

هاورتیاها بخشی از کاکتوس ها به شمار میروند با ویژگی کمی متفاوت با سایر کاکتوس و ساکولنت ها که در این مقاله بدان اشاره میکنیم.

اگر شما علاقمند به این دسته کاکتوس یا به تعبیر درست تر ، ساکولنت هستید این مقاله را دنبال کنید.

اگر میخواهید از ویژگی های نور و آبیاری، خاک مناسب و روش های تکثیر هاورتیا و تغذیه مناسب آن بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

هاورتیا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هاورتیاها بخشی از کاکتوس ها به شمار میروند با ویژگی کمی متفاوت با سایر کاکتوس و ساکولنت ها که در این مقاله بدان اشاره میکنیم.

اگر شما علاقمند به این دسته کاکتوس یا به تعبیر درست تر ، ساکولنت هستید این مقاله را دنبال کنید.

هاورتیا (HAWORTHIA ) بخشی از ساکولنت به شمار میروند با بیش از صد واریته و گونه ؛که عموما به صورت بوته کوتاه هستند و کمتر ارتفاع میگیرند.

ویژگی مشترک نوری این دسته گیاهان نور متوسط یا کمی بیشتر است اما هاورتیاها مانتد کاکتوس به نور زیاد نیاز ندارد و عموما نور متوسط و فیلتر شده را می پسندد.

از ویژگی مشترک دیگر هاورتیاها، آب دوست بودن این گیاه است که نیاز آبی متوسط را می طلبند و بافت انها آب قابل توجهی دریافت میکند.

هاورتیاها با تنوع گونه ، طرفداران خود را دارند و ظاهر آنها به گونه ای است که به عنوان گیاه آپارتمانی پذیرفته شده اند.

تنوع  واریته، پر پاجوش و بچه بودن، ظاهر نسبتا مینیاتوری و ظرافت بافت و همچنین نگهداری نسبتا آسان از ویژگی های قابل توجه این گیاه است.

در گذشته بیشتر واریته های هاورتیاها کلکسیونی به شمار می آمدند اما امروزه با تنوع و تکثیر گونه های این گیاه، به گیاه آپارتمانی عمومی تبدیل شده و بیشتر گونه های آن در بازار موجود است.

خاک و بستر مناسب هاورتیا

خاک و بستر مناسب این گیاه خاک نسبتا سبک میباشد و باید از استفاده صرفا خاک کاکتوس خودداری شود. در ترکیب بسترهای اختصاصی گل در خانه، خاک مخصوص این گیاه ترکیبی برابر از خاک کاکتوس و زینتی میباشد که به بستر ساکولنت معروف است. شما میتوانید این بستر را سفارش دهید تا با بسته بندی مخصوص گل در خانه  برایتان ارسال شود.

هاورتیاها سایز گلدان بزرگ نمی پسندند و لازم است تقریبا همانند کاکتوس ها در گلدان سایز نسبتا کوچک و مناسب خودشان کاشته شوند.

همانطور که اشاره شد.

روش های تکثیر هاورتیا

بیشتر گونه های هاورتیا بسیار پر بچه هستند بنابر این اقتصادی ترین روش تکثیرشان تقسیم است که میتوان سالی دو نوبت پاجوش ها را از بدنه مادری جدا کرد و در گلدان جداگانه کاشت.

با توجه به اینکه هاورتیاها گلدهی دارند میتوان از طریق کاشت بذر هم تکثیرشان کرد ولی تکثیر از طریق پاجوش به صرفه تر خواهد بود.

راه دیگر تکثیر هاورتیاها، کاشت برگ انهاست حتی نصف و بخشی از برگ این گیاه قابل ریشه دهی و پاجوش زنی میباشد، مانند خانواده پپرومیاها؛ ولی تکثیر از طریق پاجوش صرفه بیشتری دارد.

هاورتیاها گونه ابلق هم دارند که امروزه طرفداران بیشتری دارد. کسانی که کلکسیونی از گونه های هاورتیا دارند متقاضیان پایه گونه های ابلق و گاهی بلک هاورتیا هستند.

گلخانه تولید گل در خانه ، تولید کننده و پرورش دهنده گونه های کلکسیونی و ابلق هاورتیا میباشد شما میتوانید با تماس و ارتباط با بخش فروش، از تولیدات این مجموعه سفارش جزیی و عمده بگیرید.

تغذیه مورد نیاز هاورتیا

هاورتیاها همچون سایر گیاهان نیاز تغذیه ای دارند که بخشی از آن با نیاز کود و تغذیه کاکتوس ها مشترک میباشد.

جهت سفارش مواد مغذی هاورتیاها و دستور مصرف آنها با بخش مشاوره و فروش در تماس باشید

09017172257

گل در خانه آماده ارائه انواع خدمات مربوط به گیاهان آپارتمانی

گل در خانه در فضای مجازی

 قم، میدان مفید،بلوار شهید کریمی، نبش کوچه 2

02532900279

09017172257